LET'S CREATE YOUR COMPANY'S GROWTH STRATEGY TOGETHER!

Блог

13 May

Магія вірусного маркетингу, або як створити проект приречений на популярність

Магія вірусного маркетингу, або як створити проект приречений на популярність

Неодноразово ми стикаємось з тим, що певні речі, які нас оточують, фільми, які ми дивимось, смартфони, якими користуємось, кав’ярні куди ходимо, опинились у нашому житті нібито нізвідки. Чуючи знайомі назви, ми завчасу знаємо, що цей спорт-зал кращий, бо туди ходять «усі з нашої компанії», ця туристична фірма пропонує найширший вибір турів на будь-який смак, а ця доставка квітів найшвидша і ціни там не такі вже й високі.
Самі того не розуміючи, ми витягуємо з нашої підсвідомості речі, які чомусь перебувають на піку популярності і не вдаємось у подробиці чому саме.


Давайте розберемось.


Спробуйте пригадати найвідоміший бренд елітних ручок? А наймодніший смартфон останніх років? Найбільш популярний заклад фаст-фуду?


Parker, IPhone та McDonalds?

Можу посперечатись, що у 90% ми вгадали ваші відповіді.


Зрозуміло, що таке визнання відбувається далеко не зразу. Насправді, взагалі жодна ідея не народжується популярною. Для цього проектам варто пройти нелегкий шлях та стати віральними.


Віральність – це поширення інформації (маркетингових повідомлень) серед користувачів, яке постійно масштабується.


Отже, все залежить від людей, а саме від поширення інформації між ними в онлайн- чи оффлайн-середовищі. Для того, аби зрозуміти, що ж стимулює людей поширювати, варто знати одну просту річ – в основі усього емоція.
Саме емоція, яку ми віднаходимо в собі при згадці про певний продукт чи сервіс змушує нас неодмінно «обробити» інформацію – порекомендувати комусь це, застерегти від купівлі чи просто зігнорувати.
І найгірший варіант тут якраз не другий, а останній – адже якщо ви не змогли зачепити користувача, викликати у нього хоч якесь відчуття (радість чи гнів на даному етапі не грає ролі) – про віральність можна навіть не мріяти.
Вчені виділяють основні почуття людей, які стимулюють їх поширювати інформацію про щось:


- «Я хочу дізнатись, що думають про це мої друзі»
- «Це дозволить мені обговорити те, що цікавить мене і мою компанію»
- «Це може бути корисним моїм друзям»
- «Я хочу бути першим, хто розповість про це»
- «Я хочу продемонструвати свої знання»
- «Зараз це в тренді»
- «Якщо я розповім про це, я зможу допомогти комусь (навіть незнайомому)»
- «Це говорить щось про мене»

 


Останній пункт надзвичайно вагомий – кожен з нас досить часто розповідає комусь про те, куди він особисто ходить, чим любить займатись та якими речима користується. Факт – якщо вам неймовірно сподобалась вечеря у ресторані у минулу суботу, подача була настільки оригінальною, а жива музика такою атмосферною – ви неодмінно про це комусь розповісте. І таким чином вже запустите ланцюжок віральності для даного закладу.
Такий випадок загалом подібний на випадковість.

Але насправді ми можемо стимулювати наших відвідувачів чи користувачів розвивати вірусну мережу нашого проекту та ділитись з іншими, відчуваючи від цього видиму користь.

Ось декілька варіантів як це зробити:


- Поділіться чимось «просто так».
Необов’язково, звісно, давати щось безкоштовно, але можливість тестового періоду для продукту, знижки на майбутню покупку чи приємний бонус у вигляді додаткового сервісу - чудово спрацюють у цьому варіанті.


- Забезпечте легку і безперешкодну можливість ділитись з іншими
Запропонуйте вашим клієнтам ще один примірник книги, яку вони зможуть подарувати другові, запрошення на безкоштовне заняття з йоги існуючому власнику річного абонементу спорт-залу для його дружини чи промо-код для нового користувача сервісу.
Таким чином ви не тільки підвищите лояльність до вашої компанії, а й заробите нових клієнтів, які з разових можуть успішно перерости в постійних та навіть адвокатів бренду.


- Спонукайте людей поширювати «вірус»

Повідомте ваших користувачів, що за кожного залученого нового клієнта вони також отримуватимусь бонус – більшу знижку чи розширені можливості – на ваш розсуд, головне – видима перевага. Зробити це людям не так вже й складно, а корисним подарункам завжди раді.


- Клієнтам подобається прогрес
Недарма ви можете отримати статус Gold чи навіть Platinum-клієнта практично у будь-якій компанії. З цим чудово вправляються, до прикладу, банківські установи, пропонуючи клієнтам вид карти в залежності від тривалості взаємовідносин з банком, рівня вкладів тощо. Людям подобається гра і здобувати нові «левели» в ній. Тому, останнім часом просто статусу VIP – вже недостатньо. Багатокрокова та цікава гра з бонусами – ключ до постійної уваги та залученості клієнтів.


- Дайте людям те, чого вони прагнуть

Багато хто з нас часом почувається не зовсім так, як хотів би. Брак уваги, розуміння, вільного часу чи певного статусу в суспільстві викликають у нас дискомфорт та іноді призводять до серйозних негативних наслідків. Чому б тоді нам у наших маркетингових стратегіях не надати людям того відчуття, яке б вони хотіли переживати, але на разі такої змоги не мають? Відчуття статусності, унікальності чи цілковитого розуміння потреб, яке отримає ваш клієнт – прямий шлях до вірусності. Ну хіба ви не згадаєте про круту програму, яка зекономила вам 30 годин робочого часу в місяць, які тепер ви проводите з сім’єю? Чи не порекомендуєте масажний салон, після сеансів в якому почуваєтесь на 10 років молодшим і радо повертаєтесь туди щотижня? Однозначно так, хоча б одного разу, але ви неодмінно розповісте про це чоловікові, друзям чи випадковому незнайомцю у черзі на літак. Хто б це не був – він вже «заражений» і вірус працює.

 

Вірусне відео про відчуття «молодості» від бренду мінеральної води «Evian», яке набрало близько 5 мільйонів переглядів на YouTube.


Загалом, для правильно закладеного вірусу не потрібно багато вашої роботи. Закиньте ідею та відійдіть. Не форсуйте події, та ні в якому разі не просіть людей говорити про вашу ідею. Іноді навіть просіть про протилежне.
Як і у людських відносинах, у маркетингу дуже часто прохання «Тільки не кажи нікому» спрацьовує рівно навпаки. Тож, якщо ви створите «таємну пропозицію лише для 10 відвідувачів» - будьте певні, що бажаючих нею скористатись буде значно і значно більше. Звісно, якщо вона вартісна, бо непрактичний чи неякісний продукт або сервіс, як правило, якщо і опиняється у вірусному потоці, то скоріше лише як жарт чи тема для обговорення.

Створіть потребу у собі та прагнення клієнтів бути з вами. Недоступність змушує людей цінувати. Тож якщо користуючись вашим продуктом, відвідуючи ваш заклад чи читаючи вашу книгу хтось буде почуватись абсолютно задоволеним та що не менш важливо – особливим, він не роздумуючи стане повноправним носієм вашого «вірусу», будьте певні.

Тож цінуйте самі те, що робите і вірте у свою справу і все неодмінно вийде.

І звісно, залишайтесь з нами на блозі SEOOWL та отримуйте цікаву інформацію першими!

Читайте також: