LET'S CREATE YOUR COMPANY'S GROWTH STRATEGY TOGETHER!

Блог

25 December

Технічна SEO як вона є. Частина 2.

Технічна SEO як вона є. Частина 2.

Почнемо ми з одного із ключових принципів “SEO-friendly” дизайну - дубльованого контенту. Всупереч поширеній думці, ця фраза не має на увазі точне копіювання змісту сайту, а всього-на-всього URL, що відповідає наступним критеріям:

- Повертається HTTP-відповідь 200 ОК, що підтверджує, що такий ресурс існує;
- Повертається контент, доступний за іншими урлами (дубльований) або який не має цінності для користувача (thin content).

Тобто, як завжди у всьому, що стосується SEO, ми повинні розглядати це з точки зору робота.
Дублювання контенту на одному сайті - річ вкрай безглузда. Такі сторінки не оцінюються пошуковим роботом і можуть не відображатись у пошуку взагалі. У коді такої сторінки робот бачить зміни лише, скажімо, у новому зображенні, відповідно користі для користувача, якої так домагається Гугл, така сторінка, за його логікою не матиме.

За всіма такими урлами пошуковий бот проходить і повноцінно індексує, що означає ще і пусту трату бюджету сканування сайту.

Порада SEOOWL: старайтесь об’єктивно оцінювати користь сайту для користувачів. Щоправда, інколи наша думка і думка Гугл може не збігатись. Таке буває.

Інший приклад - коли на сторінках, де не залишилось інформації чи, до прикладу, товару, немає заборон індексації і вони повністю відкриті для пошукового робота.

Такі пусті сторінки - це теж приклад контенту, що не несе цінності для відвідувача, при тому, що до моменту написання статті їх може бути проіндексовано тисячами.

Як відомо, алгоритм Google карає сайти за масштабні дублювання такого роду. З часом навіть невеликі проблеми можуть набути глобальності. Особливості поведінки CMS і налаштувань сервера можуть привести до серйозної трати бюджету сканування чи цінності посилань на ваші сторінки. Часто веб-майстри навіть не помічають таких проблем.
І дуже даремно.

Основна мета зараз - це об’єднання всього існуючого дубльованого, малоцінного чи застарілого контенту.
Охопити всі проблеми, які можуть виникати в одній статті, на жаль, неможливо. Але ми постараємось озброїти вас засобами, які допоможуть продіагностувати проблеми, коли вони виникають.

Діагностика.

Ви можете дізнатись досить багато про те як ваш сайт індексується, скориставшись просунутими операторами пошуку.

Введення site:yourdomain.com в Гугл автоматично видасть вам URL-адреси на вашому домені, які були проіндексовані. Останні сторінки в отриманому списку Гугл вважатимуться найменш релевантними.

Для діагностики проблем завжди відкривайте приховані результати пошуку
Оператор site: стає ще потужнішим у поєднанні із іншими операторами, такими як inurl, intitle, exact (“...”) і негативним оператором ( - ). Використання їх дає можливість швидко діагностувати окремі великі проблеми:

- Перевірте можливе потрапляння в індекс піддоменів і текстових сайтів.

- Перевірте наявність множинних версій сторінки за допомогою пошуку по тегу, часто домен і головна сторінка індексуються окремо.

- Перевірте урл з параметрами, що не змінюють змісту сторінки. Ідентифікатори сесій і аналітика партнерських мереж особливо поширені в електронній комерції, легко можуть потягнути за собою тисячі дубльованих сторінок.

Пошукова консоль Google також являє собою чудову платформу для моніторингу стану сайту.

Редирект.

У тій ситуації, коли застарілий чи дубльований контент має новий URL, то найкращим виходом із ситуації буде серверний редирект. Відвідувачі будуть непомітно переміщатись на нову адресу, а пошукові роботи розумітимуть, що оригінальна сторінка перенесена. І вовки ситі і кози цілі, одним словом.

Переваги логічної структури URL для SEO важко переоцінити. На доповнення до підвищення ефективності сканування, вдала реалізація значно покращує зручність користувачів.
Проте варто уникати ланцюжків редиректів. Ця порада пов’язана не стільки із неефективністю сканування, скільки із тим, що цінність кожного наступного редиректу зменшується.
Вашою основною метою повинно стати переправлення всіх застарілих сторінок на один коректний URL одним постійним редиректом.

Канонічні теги.

Але ж не завжди переадресація на сервері доступна чи доречна. На цей випадок у нас є ще одне рішення : канонічні теги.
На відміну від редиректів, канонічний тег зовсім не впливає на URL, що бачить користувач в адресному рядку. Це фокус для пошукової системи, що дозволяє обробляти різні варіанти як одну сторінку.
Важливо... А ні. ДУЖЕ важливо щоб канонічний тег був правильно прописаний і не призводив до помилки 404 ( чи не вів на одну сторінку), інакше - катастрофа для всього сайту.

Також сервісна переадресація є більш зрозумілою і прийнятною для користувачів у питанні дублювання

Окрім того, є сенс подумати над тим щоб організувати канонічні теги, які будуть самостійно розсилатись на кожній сторінці. При правильному втіленні канонічні теги стануть захистом від непередбачуваних проблем.

Мультирегіональність, багатомовність.

Багато сайтів прагнуть орієнтуватись на широку, навіть глобальну багатомовну аудиторію. Це може створити досить багато клопотів із його правильним налаштуванням.
Міжнародна пошукова оптимізація - тема складна і заплутана, тому ми лишень коротко пройдемось по деяких пунктах.

Перш за все, структура такого сайту повинна ретельно розглянутись. Бажано - не раз.
Інструкція з інтернаціоналізації від Гугл - буде найкращим початком такої роботи. Варто враховувати десятки факторів у кожному кроці, починаючи із вибору доменів і піддоменів на національному рівні і закінчуючи плануванням розвитку сайту.

Атрибут rel="alternate" hreflang="x"- це помічник, що буде сигналізувати на якій мові показувати сайт для користувача.

Hreflang - визначає мову (відповідно до стандарту ISO 639-1) і додатково може визначити регіон ( стандарт ISO 3166-1 Alpha 2 ).
Кожна версія сторінки повинна визначати перекладений варіант, в тому числі і свій також.
І ще. Враховуйте той факт, що Гугл не любить використання канонічних тегів в різних версіях сторінки, тому юзайте його обережно у межах однієї мови.

Інтернаціоналізація сайту може добряче збити з пантелику і викликати багато проблем. Тому варто поекспериментувати із такими інструментами як Hreflang Tags Generator та, звичайно, ознайомитись із матеріалами, які представляє Гугл на цю тему, особливо вчитуючись у документацію.
І на завершення, неможливо не відмітити, що локалізація SEO - це ще один шанс до збільшення можливостей місцевого бізнесу, то чому б ним не скористатись?

SEO-оптимізація у Львові дуже бажає бути кращою. І ми тут, у SEOOWL дуже хочемо зробити її такою: філігранною, точною і технічно досконалою, чого неможливо досягнути без технічного підгрунтя.

Тому третя заключна частинка нашої довгої розмови про технічне SEO уже не за горами. Будьте майстерними разом із SEOOWL!

Читайте також: